0

Új seprű jól seper

Új seprű jól seper

A Rallye2 Bajnokság első négy fordulójában négy különböző győztest avattak, ami után jött az ötödik menet, a Baranya Kupa, ahol az volt az egyik legfőbb kérdés, hogy sikerül e valakinek az eddigi elsők közül duplázni, vagy egy ötödik páros viheti haza Komlóról a legnagyobb trófeákat. Izgalmas végjátékkal, de a veszprémi győztes, Trencsényi Vince szerezte meg az abszolút elsőséget, beugrós navigátorával, Verba Gáborral és szenzációsan jó, vadonatúj Fordjával. Nézzük, hogy mik történtek a Baranya Kupán!
93 versenykilométerrel, a hagyományos prológgal, és 10 gyorsasági szakasszal várta Komlóra ezúttal a Marco Racing Team csapata a Rallye2 Bajnokság résztvevőit, akik közül 50-en neveztek a bajnokság ötödik futamára. Közülük 11-en a Rallye3 mezőnyéből érkeztek, egyedi rajtengedéllyel indultak el a Rallye2-esek között. Pénteken 17:00 óra előtt rajtolt el a 201-es rajtszámú Lendvai István-Madár Tibor páros, akik 44,2 másodperc alatt teljesítették az egy kilométeres bemutatkozó szakaszt, Komló szívében, amivel a leggyorsabbak lettek a Rallye2-ben, a céldobogón kupát vett át ezért a pilóta. Az örömük viszont eddig tartott, mert az első gyorsasági szakaszon, Vasason „megpadkázták” az egyik felnit, ami olyan szerencsétlenül tört el, hogy a csavarok úgy rászorították a maradékot a kerékagyra, hogy csak a szervizben tudták eltávolítani a helyéről. A páros emiatt adta fel hamar a futamot. A nyitó szakaszt Tőzsér Áronék nyerték meg, de másnap reggel az aznapi első szakasz felé autózva, etapon, sorban álltak le a hengerek a motorban, így ők is kiállni kényszerültek a Peugeot 208 R2-jükkel, már Mecsekpölöske előtt. Rámosolygott azonban a szerencse, - már amennyiben szerencsésnek mondhatunk egy olyan helyzetet, hogy gyakorlatilag a teljes versenytávot harmadik fokozat nélkül kell teljesíteni - Tim Gáborékra, akik, ha küzdelmesen is, de eljutottak a célba. Zsebe Gáboréknak továbbra sincs szerencséje hazai pályán, hiszen egy műszaki probléma ezúttal is megálljt parancsolt nekik, így továbbra sem láthatták meg a komlói céldobogót. Baksai Lászlóék Ladájának a motorja már nem kétszer, hanem legalább huszonkétszer járta meg eddig a hadak útját, hűséggel szolgálta a párost, de ezúttal már a második szakasz elején füstöt eregetett a sebességváltásoknál, később pedig 15 évnyi „málenykije robot” után megadta magát. Tartóssága okán ezzel együtt is egy igazi legenda marad a hazai rallyesport történetében. Géringer Zoltánék többszörös amatőr bajnokként a környéken nevelkedtek, jól ismerik a pályákat és ezúttal az eső is a kezükre játszott, így a miskolci, szintén esős körülmények közt elért abszolút győzelmük után Komlón is az élmezőnyt riogatták a 20 éves, széria közeli Hondájukkal. Végül a bronzérmet szerezték meg az összetettben. Várnai Dávidék az 5-ös géposztály elsőségéért utaztak el Baranya megyébe és bőszen nyomta is a cél érdekében a pilóta a gázt. Egyszer negyedik fokozatban, több, mint elegendő tempónál elpattogott az autó, Dávid hatalmasat mentett, aminek biztosan nem csak a későbbi győzelmet köszönhették. Papp Arnoldék Ladájának16 szelepes Lada kit-car motorja ezúttal bedobta a törölközőt, bőven lesz dolga vele a srácoknak. Vitek Viktorék Veszprémben is jól szerepeltek, de Komlón végre összejött nekik egy kiemelkedően jó részeredmény, mert az utolsó előtti gyorsaságin az összetett értékelésben is szakaszt nyertek. Sajnálhatták, hogy ez nem a power stage-n sikerült nekik, mert így nem szerezhettek plusz pontokat. De a célban ezt nem bánták egyáltalán. Gyöngyösi Marcellék számára nem volt könnyű az élet a Veszprém Rallye óta, nagyon sokat szerelték az autójukat, Gyurikával, de a siker nem maradt el Komlón, ha óvatoskodva is de kategóriagyőztesként értek célba és ezzel lezárták a három évre visszanyúló komlói pechszériájukat. Cseke Péterék a prológon és az első gyorsaságin műszaki hibával küzdöttek, nagyon sokat kaptak az ellenfelektől. Szombatra aztán sikerült elfogadhatóra pofozni a VFTS-üket, amivel célba értek, de a pilóta egyáltalán nem volt boldog, amikor az eredményről faggatták. Magyari Beck Szabolcsnak alaposan fel lett adva a lecke, mert lebetegedett, és új csapattal, valamint új navigátorral érkezett meg Komlóra, ahol úgy volt, hogy értékelhető lesz a 2WD kupa mezőnye, de mégsem így lett. Pedig őket csak az érdekelte volna. Végül csak két 2WD-s kocsi rajtolt el, így a célban pontokat nem kaptak, csak tiszteletből kupákat a teljesítményükért. Foczkó Ákos mellé erre a versenyre a Rallye2 Bajnokság tavalyi bajnoknavigátora, Madarász Szabolcs ült be és Ákos vele folytatta a Veszprémben megkezdett pontgyártást, újra célba sikerült vinnie a VFTS-t. Szabó Attiláék árokba estek Mecsekpölöskén, ahonnan nem tudták kiszedni az autójukat, még a nézők segítségével sem. Bartha Nándor a veszprémi teljesítményét szégyenteljesnek nevezte, ezért Komlón nem fukarkodott a gázzal, sietett, hogy értékelhető produkciót nyújtsanak, a kategória bronzérme lett az övék. Előttük a Bencs testvérek végeztek. A P13-ban Fancsik Gergelyék VFTS-ének a motorja lett műszaki hibás, a P12-ben pedig Fábián Donáték is hasonlóan jártak. Ám Donáték erőforrása olyan szerencsétlenül köszönt el a földi léttől, hogy az olaj a pálya aszfaltjára folyt el belőle, ezért a hatodik gyorsaságit a mezőny csaknem fele etapként abszolválta. A Rallye3-asok közül Oberling Krisztián volt a leggyorsabb, új navigátorral és hatalmas lendülettel autózott a pályákon. Magyar Péter kezében a verseny vége felé ott maradt a váltókar, de a navigátor valahogy berúgta a maradékot egy sebességbe, így jutottak el a célba. A mezőny végén Korom Zsolték és Nagy Dávidék utcai gumin csinálták a showt, amit a közönség nagyon élvezett. A Rallye3-asok közül Buszosék, azaz Zoltán József és Ratting Tamás nagyon szépen haladt, de az utolsó előtti gyorsaságin, Hetvehelyen egy fának csapódtak. A navigátort kórházba kellett szállítani, mert eltört a bokája. Jobbulást kívánunk neki! A P11-es géposztályban Oberling Krisztiánék, Magyar Péterék és Ifj. Pothánszky Lászlóék állhattak dobogóra. A P12-ben Géringer Zoltánék mögött Foczkó Ákosékat és Vitek Viktorékat intették le. A P13-ban csak ketten értek célba, Gyöngyösi Marcellék és az első Rallye2-es versenyüket teljesítő Oláh Zoltánék. Az 5-ös géposztályban Várnai Dávidék voltak a leggyorsabbak, Bencs Zoltánékat és Bartha Nándorékat előzték meg. A 6-os géposztályból Trencsényi Vincéék töltötték a legkevesebb időt a pályákon, őket Tim Gáborék és Tóth Istvánék követték a végelszámolásnál. A Lada kupában Fóczkó Ákosék sikerével zárultak a csaták, ők Fábián Dánieléket és Magyar Péteréket utasították maguk mögé a ladások közt. A Kia kupa mezőnyét Krajnyák Petráék vezették a célba, az ezüstérem a fékproblémákkal küszködő Vogel Adriennéké, a bronz pedig a korai érkezés miatt két perc büntetést begyűjtő Rónavölgyi Endrééké lett. Az összetettben Trencsényi Vincéék szerezték meg a legnagyobb kupákat, úgy, hogy az 55 másodperces előnyükből, az utolsó előtti szakaszon egy defekt miatt több, mint 40-et eldobtak. A másodikak Tim Gáborék lettek a harmadik pozícióban pedig Géringer Zoltánék zárták a Baranya Kupát, ami után egy fergeteges, hajnalig tartó rallye party várt mindenkire a pécsi Cameleon clubban. Trencsényiék a győzelmükkel a bajnoki táblázaton is az élre álltak, legközelebb ők viszik a 201-es rajtszámot a Ford Fiesta R2-n.

A Rallye2 Bajnokság folytatásra ezúttal augusztus 23-24-ig kell várni, akkor rendezik meg a következő fordulót, az Ózd-Salgó Rallye-t, amelyből a Rallye2-eseket csak a Salgó megnevezés érinti, mert kizárólag a Salgótarján környéki gyorsasági szakaszokon fog versenyezni a Rallye2 mezőnye.
 
Rallye2.hu – Salánki Gábor
2019. július 29.
vissza